W koronowskim liceum został przeprowadzony przez funkcjonariuszy Służby Więziennej nowoczesny warsztat ukierunkowany na naukę poprzez doświadczenie.

Raven 13

Nowoczesne metody treningu umiejętności są zaskakująco ciekawe i wciągające. Najlepsze lekcje można odebrać poprzez samodzielne działanie pod okiem mistrza. Można powiedzieć, że symulacje, jeśli chodzi o naukę przerastają rzeczywistość, ponieważ są proste w użyciu, pozwalają bezkarnie eksperymentować i popełniać błędy, dają kontrolę nad czasem,  pozwalają na wielokrotne przechodzenie tego samego scenariusza, są angażujące i efektywne.

Raven 13 to symulacja akcji ratowniczej prowadzonej na podwodnej stacji badawczej. W wyniku trzęsienia ziemi cała stacja jest zagrożona. Los osób uwięzionych pod wodą zależy od umiejętności zespołu ratowniczego — umiejętności planowania, komunikowania się i skutecznego działania. Symulacja Raven 13 toczy się jednocześnie w przestrzeni realnej i przestrzeni wirtualnej. Każdy uczestnik podejmuje decyzje poprzez aplikację na telefonie (lub tablecie). Duża papierowa mapa, oprogramowanie komunikacyjne i kreatywne materiały pomagają zespołowi w wymianie informacji i organizowaniu wspólnej pracy.

Dlaczego w Liceum

Zakład Karny w Koronowie od wielu lat realizuje porozumienie z Liceum Ogólnoszktałcącym w Koronowie polegające na współpracy z zakresu kształcenia młodzieży, kształtowania ich postaw proobronnych i patriotycznych oraz budowania świadomości o systemie penitencjarnym w Polsce oraz przeciwdziałania postawom prokryminalnym. W ramach tego porozumienia funkcjonariusze koronowskiej jednostki realizują zajęcia dydaktyczne, które mają przygotować młodzież do przyszłej pracy w Służbie Więziennej.

Tym razem tematem przewodnim zajęć było budowanie efektywnej współpracy wśród młodzieży. Psycholog koronowskiej jednostki przy wsparciu kpt. Emilii Michalskiej, wykładowcy Ośrodka Szkolenia Służby Więziennej w Suchej wybrał do realizacji tego zadania nowoczesne narzędzie, które miało postawić młodzież przed wymagającym wyzwaniem. Występując przeciwko mechanice gry uczniowie musieli szybko nauczyć się zarządzania zespołem, delegowania zadań, zaawansowanej komunikacji, planowania oraz przywództwa. W wasztacie wzięło łącznie udział 90 uczniów.

"Żywię nadzieję, że uczestnicy warsztatu będą w stanie przełożyć nabyte doświadczenie na przyszłe trudności, które ich spotkają i zastosować zdobyte umiejętności zespołowe już po zakończeniu szkoły, być może w pracy w Służbie Więziennej" - por. Wojciech Górski, psycholog, trener

 

Tekst: por. Wojciech Górski
Zdjęcia: kpt. Emilia Michalska/ por. Wojciech Górski

Generuj pdf
Znajdź nas również na
Serwis Służby Więziennej