Praca z petentem trudnym, roszczeniowym, stosującym agresję werbalną i niewerbalną bez wątpienia powoduje poczucie zagrożenia. Przedstawiciele różnego rodzaju instytucji spotykają się z trudnym klientem niemalże każdego dnia. Kontakty te często należą do niebezpiecznych z uwagi na nieprzewidywalność zachowań i sytuacji. Służba Więzienna po raz kolejny postanowiła podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z pracownikami administracji publicznej. W tym celu Okręgowy Inspektorat Służby Więziennej w Łodzi zorganizował cykl szkoleń ukierunkowanych na zwiększenie bezpieczeństwa w miejscu pracy.

Szkolenia zorganizowano dla pracowników urzędu wojewódzkiego, kuratorów oraz aplikantów. W okresie listopad 2024 - styczeń 2025 na terenie Zakładu Karnego Nr 1 w Łodzi odbyło się 6 spotkań, podczas których funkcjonariusze Służby Więziennej realizowali założenia programowe obejmujące moduł teoretyczny i praktyczny.

Zajęcia teoretyczne prowadził psycholog penitencjarny omawiając wśród słuchaczy formy rozładowywania stresu oraz sposoby prowadzenia rozmowy podczas kontaktu z klientem agresywnym i roszczeniowym. Ponadto podczas spotkań analizowano rodzaje przestępstw, które mogą zostać popełnione przez petentów ze wskazaniem na prawidłowe postępowanie w przypadku bycia ofiarą takiego działania. Zajęcia praktyczne prowadzili funkcjonariusze Grupy Interwencyjnej Służby Więziennej, prezentując skuteczne techniki obrony przed agresją ze strony interesanta.

Cel został osiągnięty, funkcjonariusze przekazali pracownikom administracji publicznej wiedzę i zaprezentowali umiejętności mogące pomóc im w bezpieczniejszym wykonywaniu swoich codziennych obowiązków.

Tekst: mł. chor. Anna Bakalarczyk

Zdjęcia: mł. chor. Anna Bakalarczyk/mjr Piotr Sokołowski

Generuj pdf
Znajdź nas również na
Serwis Służby Więziennej